עורך 'דה-מרקר': העיסוק בקצבאות החרדים הוא פופוליסטי, רוב קצבאות הילדים הולכים לחילונים"

שלמה בן יוסף 1 Comment on עורך 'דה-מרקר': העיסוק בקצבאות החרדים הוא פופוליסטי, רוב קצבאות הילדים הולכים לחילונים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עורך דה מרקר גיא רולניק פרסם מאמר מיוחד אודות ההסתה בעיתונות על הישגי יהדות התורה במו"מ הקואליציוני.

רולניק, כיהודי שאינו מאמין, טוען כי הנזק הגדול ביותר שנתניהו עושה עם החרדים הוא הוויתור על לימודי הליבה. זו פצצת הזמן האמיתית; זה לא עולה כסף מחר בבוקר בתקציב המדינה – אבל זה האיום האמיתי שגלום באוכלוסיה החרדית בראיה של עשר ועשרים שנים קדימה.

עד כאן דברי הבקורת של רולניק שמקורם באי הכרה של החינוך החרדי, ובעצימת עיניים מול פירות הביאושים של החינוך הכללי.

מכאן ואילך רשות הציטוט לדבריו של רולניק בנושא כספים שזו התמחותו הגדולה.

"ראיתם את ההסכם-הקואליציוני של נתניהו עם החרדים? בטח ראיתם. מזה שבועיים שכל העיתונות מלאה בכותרות ענק על החזרת קצבאות הילדים, ביזה של מיליארדים וחיסול כל ״ההישגים״ של תקציב המדינה.

ברשותכם. אני רוצה קצת לחרוג מהקו הרגיל בנושא ״החרדים״ ולהתמקד במספרים.

לפי הפרסומים העלאת קצבאות הילדים תסתכם בכ-3.5 מיליארד שקלים בשנה. וואו, כסף גדול? לא בדיוק. מה שלא מספרים לנו בכותרות הענקיות על ״קצבאות החרדים״ הוא שכ-80% מהקצבאות הולכות למשפחות שיש להם עד 3 ילדים. רובן חילוניות לחלוטין. קצבאות הילדים בישראל אינן גבוהות כבר עשור. מדובר במאות שקלים בודדים למשפחה ממוצעת. כלומר רוב הכסף בכלל הולך לחילונים.

אבל הניפוח העיתונאי של סיפורי ״קצבאות החרדים״ הוא תופעה הרבה יותר רחבה. עשרות המיליארדים המיותרים שנתניהו מחלק כבר 5 שנים למערכת הביטחון, לפנסיות תקציביות מטורפות או סתם לבזבוזים – לא מכניסים ל״הסכמים קואליציוניים״. גם את עשרות המיליארדים שנבזזים עלידי מליציות המיסוי העצמאיות במונופולים הפרטיים והציבוריים לא מכניסים להסכמים קואליציוניים".

כאן רולניק חוזר לנהי שלו סביב ה"בורות" של הדור החרדי הבא.

"הסיפור האמיתי הוא כלל לא בקצבאות אלא בכך שה״טייקונים״ של החברה החרדית רוצים לשמר את הדור הבא שלהם בורים, ללא כל הכנה לעולם המודרני, ללא כלים וללא השכלה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רולניק הוא אדם הגון וישר. כבר הרבה שנים. הסיבה שהוא כותב נגד החרדים בנושאי הליבה, זה כי לציבור החרדי אין מערכת הסברה ראויה לשמה, שתתן לחילוני הממוצע תמונה אמיתית של הציבור החרדי.
    במקום זה, עולים לתקשורת אנשים עילגים, או טפשים, או הזויים, אן הכל ביחד, ויוצרים נזק אדיר לצבור שלנו. יש בודדים שיודעים לדבר. גפני כמשל.